2010. március 31., szerda

Ali és a varázsszőnyeg


El nem tudtam képzelni, amikor kölyök koromban szüleim mesét olvastak a kelet gazdag mesetárából, hogy milyen is lehet az a REPÜLŐ SZŐNYEG. A varázsszőnyeg legendás tárgy a keleti népek mese és mondavilágában. Mégsem tudtam megérteni azt, hogy miért nem ad választ édesapám amikor megkérdeztem.... miért nem repül a mi szőnyegünk is mint a mesében? A felnőttek hatalmas röhögéssel és buzgó fejsimogatással nyugtázták a kiváncsi gyerek kérdését. Végül eljutottunk Assuanba, ahol rájöttünk a titkok titkára: a varázsszőnyeg attól varázslatos hogy csikokból áll és lehetőség szerint szamárháton mossák tisztára.Akkor és ott rájöttem, hogy tévedtem: persze hogy nem repült, hiszen nem vágtam csikokra a mi szőnyegünket és nem mostam patyolattisztára szamárháton. De ha nem is repült volna, lett volna nagy ribillió a családban és mega-fejmosás. Gondolom Ali is megkapta a magáét miután hazatért a szamárháton a varázsszőnyeg csikokra hasogatott darabjaival...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése